4

[ DI MANA NEIL ARMSTRONG SEKARANG]

Posted by shouji on 15:28

gambar dari: http://en.wikipedia.org/wiki/Neil_Armstrong

Semasa aku menonton rancangan MythBuster di Asto Discovery Channel mengenai cubaan dorang menyangkal sesetengah kumpulan yang mengatakan pendaratan kali pertama manusia mendarat di Bulan adalah satu penipuan NASA, aku terpikir gak dimana Neil Armstrong sekarang ni..?? jadi dengan menggunakan sumber rujukan yg diragu kesahih-hannyer tapi pantas dan mudah nih (internet), aku mule meng-google dimana dan ape yang dibuat oleh orang yang dikatakan manusia pertama menjejak kan kaki di bulan.

Seperti biasa, untuk mengetahui lanjut & ringkas pasal Angkasawan ni bole pegi ke wikipedia ni. Aku sertakan skali beberape artikel menarik pasal Astronault ni. antaranyer pasal pengakuan pemalsuan. Juga antara lain mengisahkan tentang bagaimana Neil Armstrong memeluk agama islam.

Mungkin maklumat secara kasarnyer kite boleh dapat dari wikipedia tadi dan selanjutkan nyer mungkin anda sendri bole google sendri. Tapi dari cerita yang aku tonton tadi memang dintunjukkan skali ujian2 yang dorang lakukan terhadap perkara2 yang disangkal dan ape yang ditunjukkan adalah benar, memang manusia ade mendarat di bulan. Dari segi kaedah ujian sains yang mereka jalankan adalah logikal dan berasas, tp kenyataan hanya Tuhan yang tahu.


Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand.

|

4 Comments


haah, sy pown nak tawu kat mana dia skrg eh??paling suka psl dia masuk islam tu..subhanallah..:)


errmm....tp konfem ke die masuk..??


aku tgh mengkaji bukan pasal neil,,nak kaji us ni menipu ke x.


Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, resepi dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

Copyright © 2009 Time of Your Life... All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.